czwartek, 31 grudnia 2015

Factor X vs. Factor H

To jest książka absolutna! Czekałem na nią bardzo długo, ale wreszcie jest. W tej chwili nie wyobrażam sobie bez niej dalszego działania. 
Mowa o serii wspaniałych artykułów, napisanych przez różnych autorów-specjalistów w danej dziedzinie pod wodzą Marcusa K. Weldona, ujętych zgrabnie w książkę pod tytułem "The Future X Network", czyli w wolnym tłumaczeniu "przyszłość sieci", a jeszcze dosadniej "przyszłość". Bo chyba nikt nie ma dziś wątpliwości, że nasza przyszłość jest ściśle związana z nowymi technologiami. 
Autorzy piszą w książce o przyszłości sieci, bezpieczeństwa, chmury, komunikacji, informacji, domu i energii. A także o sieciach LAN i innych specjalistycznych sprawach, które ja sam nie do końca pojmuję. Każdy z rozdziałów krok po kroku opisuje to co było, co jest i co będzie. Autorzy wysuwają bardzo odważne tezy. Wydawało by się, że dopiero się do czegoś przyzwyczajamy, a na horyzoncie majaczy już coś innego. W tym wszystkim ważny jest nie tylko factor X, czyli faktor sieci, ale także to, jak w tym wszystkim widziany jest factor H, czyli faktor ludzki. I to jest główna idea tej książki i dlatego tak mnie ona zachwyca.
Z tego co wiem, nie ma jej w polskiej dystrybucji, ale po co jest sieć, prawda? Można ją kupić w w największych sklepach internetowych świata. Bardzo polecam. Będę do niej jeszcze wracał. Na razie zajawiam okładkę i odsyłam do krótkiego artykułu, który napisałem po lekturze rozdziału o komunikacji.


I link do artykułu o asymetrycznej komunikacji. 

http://zwierciadlo.pl/lifestyle/asymetryczna-komunikacja

Nic już nie jest takie jak dawniej. No i super!